Richard Sjöberg på Quattroporte har, för fjärde året i rad, blivit ombedd att vara handledare för årets examensprojekt Great Minds Don’t Think Alike vid Berghs School of Communication. I år är temat CO3, som i Communicate, Cooporate, Collaborate. I gruppen ingår studenter från skolans olika utbildningar inom sex olika områden: Marknadskommunikation, Strategisk kommunikation och PR, Art Direction, Copywriting, Produktionsledning och Interaktiv kommunikation. Gruppen har fått i uppgift att ska skapa en integrerad lösning med allt från analyser till kreativa koncept, tidplan, budget och dokumentation. Examen, redovisning för kund och utställning av projektarbetena, sker den 24-27 maj på skolan. Prisutdelning för vinnande bidrag utses i början av juni.
Uppdragsgivare för årets examensprojekt är: Lufthansa, Hufvudstaden, Hilding Anders, Diners’ Club, Adecco, Distriktstandvården, Löfbergs Lila, Microsoft, Monyx, Parks and Resorts, Svenska Spel, Stadsmissionen, Svenska Jägarförbundet, Stadsledningskontoret, Svenska Tidsskrifter, Zest Care, Universal Music och Pride