Om Quattroporte

Hej, jag heter Quattroporte och jag är 12 år. Precis som mina två pappor, Peter Majanen och Richard Sjöberg, är jag född i den vackra höstmånaden september. Dock i ett betydligt färskare sekel. Jag döptes till ett superkrångligt italienskt namn och kanske är det just därför jag blev ett brådmoget barn som bara får leka och arbeta med de allra smartaste och mest kreativa. Självklart brinner jag för att utveckla de stora idéerna för framtiden. Du vet de där idéerna som gör dig till någon speciell och som lämnar ett outplånligt och evigt avtryck för andra att avundas.

Quattroporte är en strategibyrå som jobbar med de fyra vägar som vi tror bara kan leda till paradiset i just din verksamhet: trendforskning, konceptutveckling, strategisk kommunikation och effektanalys.

Mission

Quattroporte är en strategibyrå som förenar sociologi, strategisk kommunikation och design för att skapa tydliga, mångfacetterade och värdefulla bilder av framtidens marknad och koncept.

Metoder

Quattroporte arbetar i en process med att upptäcka trender först och med hjälp av dessa insikter utveckla framgångsrika koncept och effektiv kommunikation.

Medarbetare

Quattroporte är en interdisciplinär organisation: Statistiker, matematiker, varumärkesstrateg, ekonom, trendexpert, politiker, kulturvetare, designer, lärare, kock, marinbiolog, musiker, bergsprängare, journalist, kulstötare, copywriter, konstnär, språkvetare och analytiker.

Avantgardistjakten

Hilma af Klint, Rem Koolhaas, Ada Lovelace, Matt Lucas och Tom Sachs är alla exempel på Avantgardister som vi gärna hade anställt.

Nyhetsbrev

Vad pysslar vi med egentligen? Håll dig uppdaterad! I vår Allehanda får du ta del av information om kommande event, seminarier, nygamla medarbetare,

Kunder

Vi har många trevliga och fina kunder. Här är några av dem.