Mission
En strategibyrås berättelse:
”It is a pity she won’t live. But in the end; who does?”
Citatet är hämtat ur en av de mest laddade scenerna i Blade Runner, Ridley Scotts film från 1982.
I Blade Runner skildras en dystopisk framtidsvärld fylld av teknikvansinne, miljöproblem och svek. I Los Angeles 2019 finns inte mycket hopp.
Nu närmare 2019 än 1982 vet vi att det blev inte fullt så illa. Idag är världen i ständig rörelse och oväntade händelser följer varandra i ett oändligt pärlband. Vi har större förhoppningar på framtiden än någonsin. Samtidigt känns den mer osäker och svårtydd.
Framtidsforskning och trendspotting ger initierade spekulationer om framtiden vare sig det gäller framtidens design, mobiltelefoni eller äldreliv.
Quattroporte är en strategibyrå som förenar sociologi, strategisk kommunikation och design för att skapa tydliga, mångfacetterade och värdefulla bilder av framtidens marknad och koncept. Vi skapar morgondagens innovationer idag.
VISION: Quattroporte ska vara den mest värdefulla mötesplatsen för framtidens kultur, näringsliv och vetenskap.
MISSION: Quattroporte skall göra framtiden till en tillgång.
VÄRDEORD: Quattroporte arbetar och lever efter värdena nyfikenhet, lust, artscience och supermindedness.