Våra tjänster

Quattroporte är en strategibyrå som arbetar med trender, innovation och kommunikation för att nå framtidens målgrupper. Vi vill göra framtiden till en tillgång för de företag och organisationer vi arbetar med.

Våra 4 ben är:

TRENDFORSKNING: Vi identifierar avgörande trender i ett tidigt skede genom nära research. Framtidens trender.

KONCEPTUTVECKLING:  Vi utvecklar framtidens koncept tillsammans med framtidens konsumenter. Framtidens koncept.

STRATEGISK KOMMUNIKATION: Vi tror och arbetar med kommunikation baserad på insikter därför att den har förmågan att förändra beteenden på sikt. Framtidens beteenden.

EFFEKTANALYS: Vi analyserar effekterna av kommunikation med unik egenutvecklade metoder. Framtidens kommunikation.

Medierapportering

Quattroporte erbjuder en mediebevakningstjänst som kännetecknas av hög kvalitet och servicegrad som paketeras och levereras med god strategisk insikt.

Föreläsningar om framtiden

Quattroporte delar gärna sina unika värderingsbaserade insikter och breda kunskaper om framtiden. Vi har studerat väldigt många människors åsikter och beteenden genom flera årtionden.

Konceptutveckling

Det är ofta en dyr och komplicerad process att skapa något som verkligen fungerar på marknaden. Mycket utveckling drivs utan tanke på vad som verkligen kommer att fungera på något års sikt.

Strategisk kommunikation

Genom att skapa kommunikation baserat på trender, kunskap om målgruppen och ett kreativt anslag kan vi skapa kommunikation som är effektiv och stärker organisationens position långsiktigt.

Effektanalys

Kvalificerad analys av allt som skrivs i medierna om din organisation eller det område som du är intresserad av. Ett team av duktiga analytiker nyhetsvärderar redaktionella medier och visar på trender över tid.

Utbildning

Richard Sjöberg undervisar på ett par utbildningar vid Berghs School of Communication, leder några seminarier på Diplomutbildningen Strategisk kommunikation och PR och på kvällsutbildningen Kommunikation och PR.

Avantgardisterna

Avantgardisterna är en grupp i samhället som ligger 6-10 år före den stora massan. Det är de som först anammar nya trender som attityder, smaker och beteenden, oavsett om det gäller boende, upplevelser eller konsumtion.