Effektanalys

“There is strong belief that ROI on communication can be measured, and there is universal interest in the Holy Grail – a workable ROI measuring tool” (Dr. Donald K. Wright 2009)

Mediebevakning

Kvalificerad analys av allt som skrivs i medierna om din organisation eller det område som du är intresserad av. Ett team av duktiga analytiker nyhetsvärderar redaktionella medier och visar på trender över tid.

Varumärkesvärde

Analyserar hur mycket ditt varumärke är värt vid varje unik tidpunkt. Hur förändrar kampanjer, kriser och affärer organisationens värde?



Kommunikation

Hur stor beteendeförändring kommer kommunikationen att ge och hur stor effekt har den gett. Vi kan uppskatta effekterna under kampanjens gång och förändra inriktningen och effektiviteten vid behov.

INKA

En omvärldsanalysmetod som fångar allt som skrivs om en trend eller en aktör på internet och omvandlar skrivna data till ett index. INKA kan styras mot hela internet, mot sociala medier och mot specifika domäner. Metoden är ett automatiserat system för datainsamling, analys och rapportering.

För mer information om Effektanalys, kontakta Peter Majanen,
e-post: peter.majanen@quattroporte.se, mobil: 0735-460 465